wtorek, 17 października 2017

Joga z kółkiem


Kółko w praktyce wreszcie na Black & White Yoga.
Moje pierwsze kroki w praktyce jogi z kółkiem, przemyślenia, odczucia.
Kółko wprowadza pracę z niestabilnym elementem. Wymaga doskonale rozwiniętej propriocepcji oraz mocnych mięśni (zarówno głębokich - lokalnych jak i globalnych). Kółko ogarną lepiej osoby, które w przeszłości ćwiczyły treningi funkcjonalne oraz pilates, uczęszczały na zajęcia z dużymi piłkami bądź rollerami do klubów fitness. Wymaga ono wszechstronnego podejścia.
 
 Praktyka z kołem pięknie wygląda na filmikach w internecie lecz naprawdę jest nieco bardziej skomplikowana. Kółko jest twarde. Czujesz to gdy się na nim położysz.

PRZECIWWSKAZANIA

  Koło jest  pieruńsko twarde. Zdecydowanie nie nadaje się dla osób z dyskopatiami oraz problemami z kręgosłupem. Reumatyzm, okres, ciąża, osteoporoza, wszelkie przechodzone obecnie kontuzje, problemy z błędnikiem i równowaga, a także niewystarczająco wzmocnione mięśnie i bycie na etapie początkującego i średniozaawansowanego jogina, wyklucza człowieka z treningu na kółku.

KÓŁKO A SKOLIOZY

Jeśli masz skoliozę, uważaj.  Nawet gdy nie masz poważnych problemów z kręgosłupem szyjnym, piersiowym i lędźwiowym, a stwierdzono u Ciebie skoliozę, praktykuj tylko raz na jakiś czas (raz na 2 tygodnie, raz na tydzień). Dla skolioz zdecydowanie najlepsza będzie klasyczna praktyka jogi z asanami na macie, wspomagana sprzętem w postaci  klocków, paska, wałka czy krzesła. Kółko mocno wrzyna się w plecy osób szczupłych. Może powodować dyskomfort w postaci niemiłego nacisku na kręgosłup, strzałów i skrzypienia kręgów, co w przyszłości może przerodzić się w problemy zdrowotne i zwyrodnienia. Uważaj zatem.

DLA KOGO JEST PRAKTYKA Z KÓŁKIEM

  Do sesji z kółkiem mogą przystąpić jedynie osoby praktykujące jogę regularnie od bardzo długiego czasu (minimum od 5 lat). Oprócz jogi warto również znać pilates oraz przejść przez trening funkcjonalny. Kółko włączają do sesji osoby zaawansowanie o silnym gorsecie mięśniowym, doskonałym wyczuciu równowagi, bardzo świadome własnego ciała oraz swojego, indywidualnego sposobu poruszania się, o świetnie wypracowanej propriocepcji (zmyśle kinestetycznym czyli czuciu głębokim). Kółko jest bardzo niestabilnym elementem w praktyce, musisz zatem bardzo dobrze opanować technicznie podstawowe asany. Wzmocnić mięśnie głębokie i znać własne ciało ze wszystkimi jest mocnymi stronami, jak również ograniczeniami.  


Podsumowując

Sesja jogi z kółkiem nadaje się TYLKO dla osób zaawansowanych, które oprócz jogi trenowały długie lata pilates i trening funkcjonalny. Ja prowadziłam zajęcia pilates (na dużych piłkach, małych piłkach, rollerach) trening funkcjonalny z TRX, kółkami gimnastycznymi, na macie, z obciążeniem, na drążkach. Mam podstawy nie tylko ze szkolenia i praktyki jogi. W jodze z kółkiem liczy się wszechstronność w historii Twojego trenowania.

Dzisiaj zaproponuję Ci sesje podstawową oraz zaawansowaną.

Podstawowa jest sesją wprowadzającą do treningu z kółkiem. Zaawansowana przeznaczona jest tylko dla osób, które już rozpoczęły przygodę z kółkiem i chcą wprowadzać modyfikacje asan. Moja sesja jest połączeniem jogi i pilates. 


Zapraszam;-)


KÓŁKO - sesja łatwa



KÓŁKO sesja trudna







Moja przygoda z kołem dopiero się rozpoczęła. W miarę zwiększania sprawności podczas ćwiczeń na tym sprzęcie, oraz poszerzania wiedzy, będę nagrywać dla Was coraz więcej sesji z kołem.
Bawcie się dobrze. W końcu kółko wprowadza trochę frajdy do tradycyjnej sesji jogi na macie...

NAMASTE!

sobota, 14 października 2017

Power vinyasa - mocna praktyka dla zaawansowanych



  Dzisiaj rozpocznę od mocnej praktyki power vinyasy. Jest intensywna i płynna. Mocno pobudza metabolizm usuwając toksyny (spocisz się). Energetyzuje i pobudza lepiej od kawy, zielonej herbaty czy żeń szenia. Podsumowując, oczyszcza umysł z natłoku myśli i ciało z toksyn.
  Power vinyasę możesz praktykować po południu, po pracy, gdy chcesz zrzucić kilka kilogramów i poczuć się oczyszczona z ciężkich emocji całego dnia. Doskonale sprawdza się podczas sennych, jesiennych dni. Rozbudza umysł dając mu pozytywnego i naturalnego "kopa" do działania. Zastąpi preparaty witaminowe, łykane przed sesją. Praktykując ją, spokojnie nauczysz się wszystkiego do egzaminu, bez fundowania sobie kolejnej porcji słodyczy czy filiżanki kawy.
Joga to wspaniały dar świata dla ludzi. Trzeba tylko zacząć praktykę a z czasem nasze przyzwyczajenia zmienią się na zdrowsze, lepsze. Po prostu zaczniemy spokojniej żyć, porządkując myśli i sprawy. Selekcjonując to co najważniejsze, sprawnie odrzucając wiele nieistotnych informacji i skupiając się na rzeczach wyjątkowych.

Zapraszam na sesje Power Vinyasy !


Dzisiejsza sesja power vinyasy:
  • poprawia elastyczność mięśni;
  • wzmacnia mięśnie;
  • ujędrnia pośladki i uda;
  • wzmacnia plecy i ramiona;
  • oczyszcza organizm z toksyn;
  • spala tkankę tłuszczową;
  • wzmacnia mięśnie brzucha;
  • poprawia koncentrację i koordynację (zwłaszcza rano);
  • wyrabia wytrzymałość;
  • zakotwicza umysł dokładnie w obecnej chwili i w miejscu, w którym teraz jesteś;
  • uczy skupiać uwagę na ruchu i oddechu.

NAMASTE;-)

sobota, 7 października 2017

Trening wzmacniający z rolką - sesja III basic

  Kochani czytelnicy bloga wszyscy praktykujący jogę!
Dzisiaj przed nami trzeci trening z rolką, który możesz również wykonać bez niej na samej macie.
Sesja jednocześnie uelastycznia mięśnie wzmacniając je. Mocno angażujemy mięsień poprzeczny brzucha, rzeźbiąc i wzmacniając również mięsień prosty i mięśnie skośne brzucha. Działamy na spłaszczenie brzuszka. Wzmacniamy nogi oraz plecy (wznosy miednicy ze stopami na rolce oraz wznosy klatki piersiowej z turlaniem rolki).

Trening nadaje się dla każdego. Łączy w sobie wzmacnianie z zajęć pilates oraz płynny oddech i asany z sesji jogi. Na początku możesz zmniejszyć liczbę powtórzeń w każdym ćwiczeniu.

Zapraszam:-)



NAMASTE!
TOP