piątek, 23 czerwca 2017

Wegetariańskie słodkości na lato


  Letnie dni, letnie wieczory. Gorące, upalne, duszne, burzowe, wilgotne, ciężkie. Przychodzi chętka na przekąski. Zwykle "oczy jedzą" szybciej, niż przeanalizuje zdrowotność pożywienia umysł.
 Mam dla łasuchów zdrowe "smacznostki". Słodkie przekąski, które z powodzeniem zastąpią Wam lody. Polecam dziewczynom podczas menstruacji i tuż przed jej rozpoczęciem, kiedy to zbyt łatwo nam ulegać pokusom podniebienia, i rzucać się na słodycze. Sama wyprodukowałam z głowy i według ajurwedyjskich zasad (częściowo). Wzbogaciłam szczyptą kreatywności, nutką miłości do jedzenia, wrażliwością joginki. Nowe smaki. Sycące. Zaspokajające ochotę na czekoladę.
Koniecznie wypróbujcie i napiszcie co myślicie i czy Wam smakowało.


P.S zdjęcia są mojego autorstwa, przepisy również. Wzbogacałam, eksperymentowałam, łączyłam smaki.

1. Ajurwedysjka kawa - moja wersja nieco pełniejsza

Mleko kozie, 1 łyżeczka kawy parzonej, 2 łyżeczki kawy orkiszowej (ewentualnie żołędziówki), kardamon, cynamon, ksylitol (1 łyżeczka), karob 1/2 łyżeczki.  Podawana z truskawami. Niebo na podniebieniu!



2. Truskawki specyficzne, artystyczne, kreatywnie ozdobione

Truskawy, śmietana, ksylitol i pokruszony, suszony burak z octu. Wszystkie składniki bardzo łatwo dostępne i zdrowe, bez konserwantów. A jak smakuje! Równoważy OGIEŃ, a lato to czas ognia według medycyny chińskiej. Spożywanie dużej ilości zimnych napojów, smoothies i lodów oraz mrożonych produktów i picie zimnej wody, grozi problemami gastrycznymi. Gorzki i cierpki smak balansują ogień. Dodatkowo mamy odrobinę śmietany, czyli w tłuszczach wchłania się witamina A, E i C idealnie;-)). Buraki mają sporo żelaza, co jest istotne w diecie miesiączkujących kobiet.




3. Pistacje i suszone śliwki (bez konserwantów). Można dodać 2 plastry koziego sera.

I gotowa idealna przekąska!

Ja dorwałam w łupinach, ale pistacje bez łupin i soli możesz kupić tutaj: <klik>.
Trudno jest znaleźć takie na mieście...Pistacje zawierają dużo potasu, fosforu, magnezu, wapnia, witaminy C i witamin z grupy B. Obniżają zły cholesterol, zawierając dużo witaminy B6, wzmacniają układ nerwowy, a tym samym odporność całego organizmu. 30 g pistacji pokrywa dzienne zapotrzebowanie na tą witaminę. Mają antyoksydanty oraz sporo błonnika. Luteina i zeaksantyna w pistacjach poprawia wzrok. To niektóre z właściwości tych zielonych orzeszków.

Śliwy też eko;-).


Mój łasuchu, nie musisz kombinować. Jak widzisz proste składniki i potrawy też mogą z powodzeniem zastąpić słodkości;-).

Pilates podstawowy - wprowadzenie do właściwego wykonywania "brzuszków"


   Czy dobrze wykonujesz zwykłe "brzuszki"? Czy masz raczej tendencję do ciągnięcia za szyję, napinania karku, przeciążania odcinka lędźwiowego pleców, lub też nie czujesz pracy właściwych mięśni?  Wiele aktywnie uczęszczających na fitness osób, wykonujących dużo ćwiczeń na mięśnie brzucha podczas klasycznych zajęć fitness twierdzi, że nie czuje żadnej poprawy w pracy nad wzmacnianiem mięśni brzucha, faktycznym odciążeniem odcinka lędźwiowego kręgosłupa, czy rozwoju własnego sześciopaka powiązanego z widoczną stabilizacją tułowia, wzrostem siły mięśni brzucha. W czym tkwi problem?

  Właśnie na to pytanie zamierzam Ci dzisiaj odpowiedzieć.
Nie pracujesz prawidłowo nad aktywacją mięśnia poprzecznego brzucha podczas wykonywania ćwiczeń i nie utrzymujesz neutralnie ustawionej miednicy. Aby dobrze nauczyć się pracować własnym ciałem podczas wszystkich sesji na brzuch, polecam trening pilates. Podstawowe ćwiczenia uczące wykonywania ruchów z utrzymywaniem napiętego mięśnia poprzecznego brzucha oraz neutralnie ustawionej miednicy. Z pozoru wyglądają niewinnie, lecz zobaczysz jakim wyzwaniem jest zrobić dobrze te kilka ćwiczeń i poczuć dobrą pracę mięśni brzucha


Filmik - ćwiczenia na płaski i mocny brzuch, kontrpozycje, relaks z sesji jogi;-).


    MOCNY BRZUCH oznacza  --->  wzmocnione: mięsień poprzeczny brzucha, mięśnie skośne zewnętrzne i wewnętrzne. Całość działa bez zarzutu a każdy ruch, wyprowadzamy zgodnie z zasadą pilates "od środka", od aktywacji (napięcia) mięśnia poprzecznego brzucha (na 30%), stabilizując miednicę i odciążając odcinek lędźwiowy pleców. Tak wzmacniane mięśnie brzucha pomagają stabilizować tułów podczas utrzymywaniu ciała w pozycjach odwróconych, zwłaszcza staniu na głowie (salamba sirsasana), staniu na rękach, pomagając również wytrwać w równoważnych pozycjach takich jak kruk (bakasana).
   Jeżeli masz problem z unoszeniem powoli kolan i prostowaniem nóg do góry, podczas wchodzenia do stania na głowie, to oznacza zbyt słabe mięśnie brzucha, zwłaszcza brak świadomej aktywacji m. poprzecznego brzucha.


   Mam nadzieję, że na filmiku nie zarzuciłam Was ilością wskazówek technicznych, ale sama właśnie w ten sposób nauczyłam się uaktywniać swój "CORE" i wyprowadzać każdy ruch od świadomego napinania mięśnia poprzecznego brzucha. Na obecnym etapie praktykowania jogi i innych rodzajów aktywności fizycznych, zawszę pracuje z świadomie z mula i uddiyana bandhą. Praca z bandhami w jodze, jest podobna do zasad ćwiczeń pilates. Mamy tutaj również neutralne ustawienie kręgosłupa, oraz aktywację mięśni dna miednicy - mula bandha i mięśnia poprzecznego brzucha - uddiyana bandha. Więcej o pracy z bandhami tutaj: < klik>. Na blogu również będę poruszała ten temat.
   W pilates mamy ciut odwrotny schemat oddechowy (zależy to również od szkoły i metody pilates, którą praktykujesz, a są różne). Wciągamy brzuch na końcówce wdechu. Według pilates w szkole IFAA, tak najłatwiej jest pracować z mięśniem poprzecznym brzucha. Potwierdzam.
 Szybciej załapałam o co chodzi w utrzymywaniu jego napięcia, gdy zaczęłam wciągać brzuch na wdechu, a nie tak jak przez 4 lata praktyki z wydechem. Spróbujcie sami tej metody.

czwartek, 22 czerwca 2017

Biżuteria DIY - modne naszyjniki



  Modne naszyjniki, wisiory duże, kolorowe, kwieciste, wzorzyste, z koralami, wstążkami, sznureczkami, zawieszkami. Królują teraz te mocno dekoracyjne i artystyczne wyroby. W obecnym sezonie najlepiej zrobić je sobie samemu. W sklepach kosztują prawie stówę, i nie są tak barwne i kreatywnie wykonane, jakbyśmy sami postrzegali je w wyobraźni. Sklepowemu zawsze czegoś brakuje. Nie martw się tym zbytnio. Ty tez możesz zostać kreatorem najnowszych trendów!
Wyjdź na miasto, odwiedź sklepy z koralikami i przyborami do tworzenia, poszperaj po własnych szufladach, wyciągając stare korale i włóczkę. Czas na prawdziwą sztukę miejską, tworzoną przez nas, zwykłych ludzi. Coś co zauroczy każdego, a z pewnością jest bardziej ekologiczne (reuse, reduce) niż polecana w kolorowych czasopismach biżuteria z plastikiem.

Dzisiejszy desing. Klasyczny z odrobiną kreatywnego szaleństwa. Artystyczne. Dla joginek, dla każdego.  

1.  "Black & white & raspberry". Mocne wzory, wyraziste, motyw na każda porę roku.Idealnie wyglądają na czarnym i białym tle. Ozdobią każdy top, bluzkę na ramiączkach, jak również małą czarna.






2. "Strawberry & Ice Cream "

 Spokojniejszy motyw kolorystyczny. Idealnie komponujący się z białymi, niebieskimi i pastelowymi, letnimi bluzeczkami. Dobrze zgrane z jeansami i czarnym, prostym podkoszulkiem. 



3. "Green summer" z dodatkiem żółtych akcentów







 4. Coffee & SURF!

Modny na każdą okazję.


 5. Marine dream!

Korale niebieskie i białe. Piękna zawieszka rybka. Wszystko na uroczym rzemyku w czarno - białe cętki.




  Rękodzieło artystyczne jest niesamowicie odstresowującą formą spędzania wolnego czasu. Daje poczucie spełnienia. To czas dla mnie, i tylko dla mnie. Z daleka od masowych rozrywek. Coś zupełnie innego, wyjątkowego.

TOP