KURS JOGA RÓWNOWAGI - lekcja 2 krótka równowaga 5-8 minut.


ALT - joga asana navasana na mocny brzuch



Malasana z kołem - krótka sesja progres!

 

Zostań mistrzem równowagi;-).

  Jak "narodził się" pomysł kuru równowagi z kółkiem?

Otóż pewnego zimnego dnia chwyciłam za stare koło, żeby się rozruszać i rozgrzać. Nie mając ochoty na intensywne asany, stwierdziłam, że potrzebuję czegoś na równowagę, w błogim "zawieszeniu" umysłu. I weszłam na koło.

 

Praktyka balansu koi nerwy


  Ostatnio trochę się pozmieniało w relacjach z ludźmi. Covid "przeczyścił" znajomości, nie tylko u mnie. Częściowo zawiodłam się na dawnych autorytetach, ale co tak naprawdę oznacza "być autorytetem"? Często kreowanie swojej marki "na pokaż". Im więcej nas w sieci, tym więcej mamy "like'ów", 'znajomych" (bardziej czytaj obserwatorów naszego, intymnego życia). To właśnie oznacza teraz popularność, czyli bycie autorytetem. Ale czy to właśnie jest BYCIE MISTRZEM?

 

Zaufaj sobie!


   Dla mnie niestety NIE. Wychowana na starych, dobrych  filmach z morałem, oraz z bohaterami o mocnych zasadach (Bruce Lee, Jet Li, Jackie Chan, Siedmiu samurajów" - Kurosawy,""Karate Kid" - wszystkie części, ba nawet " 7 lat w Tybecie", ale to tylko mały ułamek całej, połkniętej kultury), często szukam autorytetów wśród nauczycieli jogi. Takich, naprawdę mocnych, "PRAWDZIWYCH", którzy: nie kłamią, nie zazdroszczą, nie obmawiają za plecami, potrafią słuchać a nie tylko być w centrum uwagi, mają wewnętrzną siłę i potrafią milczeć, a nie tylko gadać o problemach egzystencjalnych; subtelnie, delikatnie, bez obrazy, korygują; nigdy nie przenoszą swoich emocji na zajęcia, nie są typami wiecznie "błyszczących i w centrum uwagi" gwiazd, potrafią przyciągnąć dobrocią, bez makijażu, popisywania się staniem na głowie,udawanie kogoś, kto nie zrozumie mojego pragnienia spokoju, ciszy, porozumienia bez zbędnych gestów. Niestety, każdy z poznanych, prędzej czy później, "grzeszy" kilkoma z wymienionych rzeczy. A spokój ducha jest na pokaz. W pewnym momencie miałam już dość...


Nie szukaj w innych. 

Sam zbuduj mocny charakter, solidne podstawy. 

Bądź swoim mistrzem.



 Dlatego, przez pół roku, epidemię i różne rozmowy, emocje, relacje, wyklarowała się pewna mądrość.

  • Każdy z nas jest dla siebie MISTRZEM. 
  • Każdy z nas stanowi dla siebie OPARCIE i wsparcie. 
  • Każdy z nas może oderwać się od robienia sobie zdjęć i selfie, tych zbyt osobistych, intymnych, i zacząć praktykę MILCZENIA, a nie mówienia ciągle o sobie, swoim życiu, emocjach. Przynajmniej spróbować POBYĆ TYLKO ZE SOBĄ, a nie na pokaz, tyko dla innych. Nie ważne co jesz, gdzie teraz idziesz, co robisz co każde 5 minut.
  • Za dużo już tego chaosu, pustych słów, obietnic, chęci przypodobania się każdemu. Za dużo mówienia w ciąż tych samych rzeczy, zamiast tego co naprawdę myślisz. Stań się dla siebie własnym MISTRZEM. Nie szukaj. Spróbuj zbudować w sobie to, czego tak mocno pragniesz szukając wśród innych ludzi.

Joga z kółkiem


Moja, własna, wewnętrzna równowaga. Moment zawieszenia w czasie i przestrzeni życia. Budowanie polegania na sobie, wewnętrznej ciszy, spokoju, niczym niezmąconego umysłu. Poukładanie wszystkich emocji i spraw. Bez świadków. Równowaga mocna, bo musisz być obecny ciałem i duchem, bez meandrowania w przeszłych wydarzeniach, i przyszłych planach. Budowanie równowagi.




Czas na sesję krótką. Joga z kółkiem 5-8minut. Powodzenia!




A teraz usiądź w ciszy i pomedytuj;-).
Namaste.


Komentarze

Popularne posty