środa, 7 czerwca 2017

Morning Vinyasa waving flow - dynamiczna sekwencja dla średnio i zaawansowanych

    W ramach przygotowań do wakacji, zapraszam Was na cykl sesji jogi dla osób aktywnie spędzających czas, i uprawiających róże dyscypliny sportów przez cały rok.


   Dzisiaj przed nami dynamiczna sesja, wzmacniająca nogi, aktywująca mięśnie brzucha, otwierająca biodra. Sesja przeznaczona jest dla osób świadomych swojego ciała, praktykujących regularnie i ćwiczących również z różnymi . Jak zawsze przypominam Wam o konsultacji z lekarzem i fizjoterapeutą, czy możecie wykonywać niektóre asany, pomimo iż sesję układam profesjonalnie. Każdy z nas odpowiada za własne ciało, wiedząc czy przechodził kontuzje, czy je wyleczył, i których ruchów lekarz mu nie poleca. Osoby początkujące zapraszam do szkół jogi. Warto uczęszczać na jogę regularnie (2-3 razy w tygodniu) przez przynajmniej rok, zanim spróbujecie ćwiczyć na w domowym zaciszu. Może mnie "zgromicie"w myślach, ale stawiam na swoim. Bądź odpowiedzialny.

   Sesję polecam biegaczom- joginom, czyli takim, którzy praktykują jogę długo i oprócz niej biegają w maratonach. Viniasa Waving Flow wzmocni mięśnie nóg, rozciągnie przykurczone przywodziciele i mięśnie z grupy zginaczy bioder, wzmocni mięśnie skośne (zewnętrzne i wewnętrzne) oraz poprzeczny brzucha. No i oczywiście, wzmocni grupę czworogłowych, pośladkowe, mięśnie grzbietu, barków i ramion. Joga wszechstronnie rozwija, wzmacniając wszystkie grupy mięśni, jeżeli praktykujesz regularnie. Efekty przychodzą po dłuższym czasie i zostają z Tobą również na długo.

   Vinyasa "Waving", tę nazwę wymyśliła moja joginka, Marzena. Prowadząc zajęcia, często wchodzę w asany prowadząc ruchy miękko, kocio, płynnie, kołysząc się lekko. Ten styl poruszania się związany jest z moją filigranową budową. Nigdy nie należałam do siłaczek. Joga pozwoliła mi odnaleźć się w świecie zagorzałych, mocnych sportowców, pomimo wrodzonej gibkości. Sposób poruszania się często pozostaje indywidualny dla każdego jogina. Nie staraj się zatem nikogo naśladować. Wypracuj swój własny styl. Przechodząc od dzieciństwa,  przez wiele dyscyplin sportu, połączyłam całą wiedze w jodze. Taniec, sztuki walk (AIKIDO), pływanie, jazdę na rowerze górskim, żeglowanie, fitness, trening funkcjonalny," mind'owe" zajęcia  oraz pilates. Lekkość ruchu, płynność, to w nich kryje się siła i pewność siebie. Akceptacja dla swojego ciała, sposobu poruszania się, myślenia, odczuwania.


A teraz dosyć już opowieści. Zapraszam na sesję;-).






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

TOP