piątek, 23 czerwca 2017

Wegetariańskie słodkości na lato


  Letnie dni, letnie wieczory. Gorące, upalne, duszne, burzowe, wilgotne, ciężkie. Przychodzi chętka na przekąski. Zwykle "oczy jedzą" szybciej, niż przeanalizuje zdrowotność pożywienia umysł.
 Mam dla łasuchów zdrowe "smacznostki". Słodkie przekąski, które z powodzeniem zastąpią Wam lody. Polecam dziewczynom podczas menstruacji i tuż przed jej rozpoczęciem, kiedy to zbyt łatwo nam ulegać pokusom podniebienia, i rzucać się na słodycze. Sama wyprodukowałam z głowy i według ajurwedyjskich zasad (częściowo). Wzbogaciłam szczyptą kreatywności, nutką miłości do jedzenia, wrażliwością joginki. Nowe smaki. Sycące. Zaspokajające ochotę na czekoladę.
Koniecznie wypróbujcie i napiszcie co myślicie i czy Wam smakowało.


P.S zdjęcia są mojego autorstwa, przepisy również. Wzbogacałam, eksperymentowałam, łączyłam smaki.

1. Ajurwedysjka kawa - moja wersja nieco pełniejsza

Mleko kozie, 1 łyżeczka kawy parzonej, 2 łyżeczki kawy orkiszowej (ewentualnie żołędziówki), kardamon, cynamon, ksylitol (1 łyżeczka), karob 1/2 łyżeczki.  Podawana z truskawami. Niebo na podniebieniu!



2. Truskawki specyficzne, artystyczne, kreatywnie ozdobione

Truskawy, śmietana, ksylitol i pokruszony, suszony burak z octu. Wszystkie składniki bardzo łatwo dostępne i zdrowe, bez konserwantów. A jak smakuje! Równoważy OGIEŃ, a lato to czas ognia według medycyny chińskiej. Spożywanie dużej ilości zimnych napojów, smoothies i lodów oraz mrożonych produktów i picie zimnej wody, grozi problemami gastrycznymi. Gorzki i cierpki smak balansują ogień. Dodatkowo mamy odrobinę śmietany, czyli w tłuszczach wchłania się witamina A, E i C idealnie;-)). Buraki mają sporo żelaza, co jest istotne w diecie miesiączkujących kobiet.




3. Pistacje i suszone śliwki (bez konserwantów). Można dodać 2 plastry koziego sera.

I gotowa idealna przekąska!

Ja dorwałam w łupinach, ale pistacje bez łupin i soli możesz kupić tutaj: <klik>.
Trudno jest znaleźć takie na mieście...Pistacje zawierają dużo potasu, fosforu, magnezu, wapnia, witaminy C i witamin z grupy B. Obniżają zły cholesterol, zawierając dużo witaminy B6, wzmacniają układ nerwowy, a tym samym odporność całego organizmu. 30 g pistacji pokrywa dzienne zapotrzebowanie na tą witaminę. Mają antyoksydanty oraz sporo błonnika. Luteina i zeaksantyna w pistacjach poprawia wzrok. To niektóre z właściwości tych zielonych orzeszków.

Śliwy też eko;-).


Mój łasuchu, nie musisz kombinować. Jak widzisz proste składniki i potrawy też mogą z powodzeniem zastąpić słodkości;-).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

TOP