niedziela, 4 czerwca 2017

3 Wegetariańskie przekąski w podróży - co przygotować szybko i zdrowo?


CEL : 3 szybkie, smaczne i zdrowe przekąski dla podróżników!


 Czasami jedziemy gdzieś, blisko, daleko, w świat mały czy duży. Będąc w podróży nie mamy pewności, czy znajdziemy zdrowe produkty w docelowym miejscu. Zdarzało mi się często na wyjeździe, warsztatach, wakacjach, że nie mogąc znaleźć nic odpowiedniego, zbaczałam ze świeżo obranej, wegetariańskiej ścieżki. Chwytałam to co było dostępne, gdyż na warsztatach nie nakarmili nas przyzwoicie, w okolicznych sklepach znalazły się same fast food'owe przysmaki, w knajpkach mięso lub zupełnie niesmaczne "WEGE" dania.

 Znalazłam swoje 3 wypróbowane przepisy, łatwe, smaczne i zdrowe, na drobne wege przekąski. Dzisiaj Wam je zaprezentuje. Wszystkie te smaczności możecie wziąć ze sobą w każdą podróż.

 3 proste przepisy WEGE

1. Chrupiące nerkowce - dobre źródło białka, wapnia i magnezu gdy zawiodą Cię okoliczne sklepy i punkty gastronomiczne.
2. Wegetariańska pasta - dip, doskonała do przegryzania chlebem,  do każdej  kanapki.
3. Słodka pasta z mocno dojrzałych bananów, kakaa (można zamienić na karob), ksylitolu (opcjonalnie, być może wystarczy ci sama słodycz bananów),  cynamon, kardamon.


AMU!


1. Uprażone nerkowce z miodem i solą (opcja bez soli również możliwa;-))

  • Przygotowanie 10 minut

Dowolną ilość orzechów nerkowca podprażamy na patelni (bez tłuszczu), z odrobiną soli gruboziarnistej, cały czas mieszając. Gdy już się zarumienią, dodaj łyżkę miodu jasnego (koniecznie naturalnego!), i wyłącz palnik. Mieszaj wszystko, aż miód rozpuści się lecz  nie przypali. Odstaw patelnię, przesyp orzechy do żaroodpornej miseczki i poczekaj aż wystygną. Teraz możesz je zabrać ze sobą wszędzie.






2. Wegetariański dip - pasta z ciecierzycą, świeżym koperkiem i rzodkiewką, prosto do kanapki/ chrupkich ciasteczek wege i innych dań!


  • Przygotowanie ok 30-40 min
  • Ugotuj dowolną ilość cieciorki. Dodaj dwie solidne garście posiekanego koperku, kilka drobno pokrojonych, czerwonych rzodkiewek, sól, pieprz, tymianek do smaku (dowolne proporcje zależne od indywidualnych preferencji smakowych). Wszystko ładnie zmiksuj z dwiema łyżkami oleju (sezamowego i z pestek dyni), oraz dwiema łyżkami gęstego jogurtu (może być sojowy). 
  • Mój dip ma konsystencję półpłynną, dlatego przewiduję do niego coś chrupkiego. W takiej formie zawsze się sprawdzi;-).



3. Słodka pasta z mocno dojrzałych bananów

  • Przygotowanie 10 minut

  • Wybierz 3 mocno dojrzałe banany. Mogą to być te, które zlekceważyłeś i leżą sobie niewinnie w domu gdzieś na parapecie, czekając na wielkie powitanie kosza na śmieci. Czas je zutylizować w ludzki sposób!
U prawdziwego jogina - ekologa, nic się nie marnuje, zwłaszcza żywność;-).
  •  Rozetrzyj, zmiksuj miękką zawartość bananów, dodając 1 - 2 łyżki sypkiego kakaa i od razy dowolną ilość cynamonu, kardamonu (tak jak lubisz, na początku proponuję 1/2 łyżeczki cynamonu i 1/3 łyżeczki kardamonu), (można dodać 1 łyżeczkę ksylitolu, będzie słodsze). Zmiksuj wszystko na gładką nieskazitelnie masę. Możesz dosypać jeszcze trochę sezamu lub pokruszonych, dowolnych orzechów (nerkowca, migdałów, pekan, pinii).
GOTOWE - idealna wege Nutella domowa, na kanapki w drodze!





P.s na razie zdjęcia nieidealne, ale się uczę!
 Nieustannie pracuję nad estetyką bloga.
Rozwijam się razem z Wami;-)


SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

TOP