sobota, 29 kwietnia 2017

Vinyasa 4 hips & chest open - sesja przogotowująca ciało do koła (urdhva dhanurasana)



    Z pewnością zastanawiałaś się wiele razy, dlaczego wykonanie pełnej asany, popularnie zwanej mostkiem ( w jodze urdhva dhanurasaną - "kołem" ), nie należy do najłatwiejszych zadań .
Jesteś wyćwiczony, rozruszany we wszystkie strony, elastyczny i silny, a zawsze czegoś brakuje do pełnego wejścia do  "mostka". Napinasz lędźwia, nie prostujesz odpowiednio ramion, łokcie uciekają za bardzo na boki, a biodra wydają się być zbyt "sztywne" by wypchnąć miednicę w górę. Ogólnie coś nie gra...
    Wszystkie podręczniki, domowego treningu, fitness i siłowego, podpowiadają co zrobić by opanować pozycję "koła - czytaj mostek", w kilka miesięcy. Nie zawsze to się sprawdzi. Sama miałam z nim pewne problemy ucząc się podczas dokładnie przygotowanych treningów, z różnych dziedzin sportu i fitness. Znalazłam jednak idealny sposób na naturalne przygotowanie ciała do stopniowego opanowania "mostka". Odpowiedź brzmi VINYASA. Ciało wzmocniło się i uelastyczniło samo. W swoim tempie, bez hardcorowego treningu, wypruwającego wszystkie siły.

    Vinyasa stopniowo uelastycznia mięśnie, otwiera biodra i klatkę piersiową, rozciągając przykurcze charakterystyczne dla wszystkich osób pracujących w pozycjach siedzących. Sam proces trwa i jest indywidualny dla każdego człowieka. Tutaj nie da się założyć, że każdy opanuje asanę w jeden miesiąc. Nie ma wyścigu. Słuchasz swojego ciała i w swoim tempie robisz postępu. Wbrew temu co wyczyniają z nami współczesne "fit" mody na trening doskonały...
W jodze nie ma wyścigu. Jesteś tylko TY i TWOJA własna praktyka. Zapamiętaj;-).

Dzisiaj zamieszczam przykładową sesję otwierającą biodra i klatkę piersiową. Sesja przeznaczona jest dla osób średniozaawansowanych, bez przeciwwskazań medycznych do ćwiczenia jogi i wykonywania asan (zawsze skonsultuj się z lekarzem zanim rozpoczniesz praktykę jogi).

A teraz zapraszam;-))

P.S - przede wszystkim dobrze się baw i ciesz swoją praktyką. Życie jest zbyt krótkie aby wszystko analizować i śrubować wyłącznie wyniki. Liczy się chwila, ta przeżywana przez ciebie, najbliższe sercu osoby, miłe momenty, te niezapomniane. Szkoda tracić czas na pogoń za naśladowaniem innych.

1. Rozgrzewka z Surya Namaskar

2.
3.
4.
5.
6. Relaks

LOKAH SAMASTAH SUKHINO BHAVANTU!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

TOP